טיפול באקנה – פצעי בגרות

מה זה אקנה בכלל?

אקנה היא מחלה כרונית רב גורמית וזיהומית של זקיקי השערה ובלוטת החלב. אקנה מופיע בעקבות סתימה של שומן ותאים של עור בזקיק השערה (המחובר לבלוטת החלב) ומייצרים את אותם “שחורים” ששמן המדעי הוא קומדונים שעתידים להפוך בעקבות זיהום לדלקתיים ומוגלתיים. “התעסקות” עם אותם פצעים ו”פיצוצם” עלולים להשאיר סימני צלקת לא אסטתיים ולא נעימים.

למה בגיל ההתבגרות?

תמונת נושא לעמוד טיפול פנים מקצועי באקנה
בגיל ההתבגרות ישנה כמות גבוהה של הורמונים גבריים , בשמם המקצועי אנדרוגנים, אצל גברים וגם נשים. אנדרוגנים אלו מייצרים חלב בכמות גבוהה מהרגיל וכאמור נוצרת סתימה של זקיק השערה (תחילת השערה בתוך העור) ובעקבותיה מתפתח האקנה הידוע לשמצה. אקנה אצל מבוגרים מופיע מסיבות שונות ומגוונות שהבולטות מבינהם הוא אי יציבות הורמונאלית, בעיות עיכול, תזונה לקויה ועוד… אקנה שחוזר על עצמו בגיל מבוגר או מחמיר מחייב בדיקה ומעקב של רופא.

כיצד מטפלים?

טיפול בפצעי בגרות (אקנה) מתבצע לאחר אבחון אישי של המטופל. הטיפול המקצועי מבוסס בעיקרו על תהליך ניקוי הפנים ולאחר מכן החדרה של של מינרלים, ויטמינים וליפידים (מרכיב ביולוגי מבני של העור) לשיקום העור. במקרים קיצוניים יופנה המטופל לרופא על מנת לקבל טיפול תרופתי אנטיביוטי.

מה זה חצ'קון?

בלוטת החלב מתחת לשיערה צוברת רעלים ומזהמיםו יחד עם תאים מתים של עור גורמת לאטימה של הזקיק השערה. בהדרגה מופרש ונאגר שומן מתחת לנקבובית האטומה ומספקת תשתית אידיאלית לצמיחתו והתרבותו של האקנה (בשפה מקצועית – Propionibacterium acnes), עם הזמן תגובת האזור של הזקיק היא אותו פצעון שכיח ומוכר (חצ'קון). עור הפנים הוא האזור השכיח והמוכר ביותר להתפתחות פצעונים אלו אך התופעה יכולה להתפשט גם לאזור הכתפיים, אוזר החזה ומעלה הגב.

תמונת פרופיל חתך עור של התהוות פצעון בגרות
חתך של עור ותהליך התהוות של פצעון

טיפולים נוספים בקליניקה

למה קליניק בוטיק?

כל הטיפולים בקליניק בוטיק מתבצעים ע"י קוסמטיקאית פרא רפואית מוסמכת.
לקליניק בוטיק ניסיון של מעל 15 שנים בתחום הקוסמטיקה הרפואית בדגש על עור הפנים.
בקליניק בוטיק משתמשים אך ורק במוצרים קוסמטיים מובילים, איכותיים ומקצועיים עם דגש על מקצועיות.

צרו קשר עכשיו וקבלו ייעוץ חינם

או התקשרו עכשיו: 0522640693